Проект «Інституалізація «універсального» асистента вчителя в Україні: дослідження умов для реалізації» реалізується Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» та Фонду Відкритого Суспільства.
У 2019 році Міжнародний фонд «Відродження» та Фонд Відкритого Суспільства підтримали реалізацію проекту «Інституалізація «універсального» асистента вчителя в Україні: дослідження умов для реалізації», який спрямовано на дослідження ситуації з підготовки асистентів педагогів (вихователів та вчителів), які були б спроможні працювати в інклюзивному освітньому середовищі – середовищі, в якому можуть навчатися різні діти: діти з особливими освітніми потребами, діти-представники національних/етнічних меншин та ін. Діти, які у більшості міжнародних документів (ЮНЕСКО, Світовий Банк) відносяться до категорії дітей з особливими потребами.
У межах проекту «Інституалізація «універсального» асистента вчителя в Україні: дослідження умов для реалізації» представляємо рубрику Ким Є і Ким не Є асистент вчителя, яка пропонує ознайомлення з досвідом різних країн, які реалізують практику - асистент вчителя.
Австралія | Велика Британія | Чехія | Канада | Сербія | Словаччина | Сполучені Штати Америки |
Міжнародний досвід практики ромських асистентів
Наш діалог за темою, також триває на сторінці Фейсбук. Приєнуйтесь до обговорення!!!
Матеріали до теми
Австралія: підхід до визначення обов’язків асистента вчителя.
Асистент педагога у Словаччині.
Асистент вчителя Сполучені Штати Америки.
Асистент вчителя Сполучене Королівство Великої Британії.
Огляд ролі асистентів учителів у канадських школах.
Асистент учителя в інклюзивному класі.
Асистент педагога. Основні ролі та завдання.
Інклюзивний день.
Серія відеоматеріалів для педагогів, батьків, студентів, викладачів, тренерів, громадських діячів та інших зацікавлених осіб.
У 10-ти серіях представлено один день з життя дітей з особливими освітніми потребами, їхніх батьків, педагогів, друзів.
Сюжетні лінії фільмів перенесуть вас у різні куточки світу. Побут і освітній процес, стосунки й підтримуючі заходи, все, що забезпечує надійну основу для інклюзивної практики.
Висловлюємо щиру подяку закладам освіти міст Києва, Вінниці, Львова, смт. Біляївка Одеської області та батькам дітей з особливими освітніми потребами за можливість зйомки сюжетів для фільмів.
Всі матеріали розроблено Британською організацією «Мережа «Можливості для освіти». Українським партнером є Всеукраїнський фонд «Крок за кроком».
Матеріали можуть бути використані за умови зазначення наступного посилання
© Published by Enabling Education Network (EENET) www.eenet.org.uk
Фільм 1 «Початок дня. Готуємось до школи»
Кожна дитина має право на якісну, інклюзивну освіту.
Проблеми з участю дитини в освітньому процесі можуть розпочатись ще до того, як вона дістанеться подвір’я закладу освіти.
Від того, як розпочнеться день дитини, залежить її настрій, самопочуття, відчуття приналежності та найголовніше її активна участь в освітній процесі разом із своїми однолітками.
У фільмі «Початок дня. Готуємось до школи», представлено ідеї як можна забезпечити хороший початок. Що важливо змінити батькам й педагогам, на що можуть вплинути ровесники.
Дорога до школи, як і хороший початок дня є важливими для будь якої дитини, і особливо для дитини з інвалідністю. Не значні для нас перешкоди, такі як нерівність вулиці, канави або високі сходи, великі відстані та інші можуть суттєво вплинути на весь день дитини з особливими освітніми потребами.
У фільмі «Дорога до школи» ми побачимо різні перешкоди, які зустрічаються на шляху дитини до школи. А також подумаємо разом над тим, що ми можемо змінити.
Фільм 3 Діти приходять до школи
Кожного дня діти приходять до школи, але не для всіх ця подія дарує радість. Іноді прихід до галасливої, багатоманітної школи є стресом для дитини, який може впливати на цілий день.
Шкільні команди по всьому світу намагаються зробити прихід до школи бажаним для дитини, емоційно і фізично безпечним.
Кожна дитина вчиться у різний спосіб та з різною швидкістю. Педагоги гнучко реагують на різні потреби дітей в класі.
Ви зможете краще задовольнити потреби кожної дитини, якщо будете добре підготовлені до кожного уроку. Що ви можете зробити? На це питання відповідають педагоги в цьому сюжеті.
Фільм 5. Удосконалення освітнього середовища
Класні кімнати не завжди є доступним або ідеальним навчальним середовищем.
Часто вони бувають переповнені, можуть мати обмеження простору для пересування, або незручними для дітей.
У такому середовищі може бути важко вчитися, але є прості прийоми, за допомогою яких вчителі можуть покращити ситуацію.
Фільм 6. Розуміння учнів та їхніх потреб
Інклюзивне навчання забезпечує щоденну участь кожної дитини в усіх видах діяльності, які відбуваються в класі, спортивній залі, їдальні, у просторі за межами класу, скрізь де перебуває дитина під час освітнього процесу. Завдання педагога полягає не лише у тому щоб викладати, але і у тому щоб підтримувати зацікавленість, взаємодію, самореалізацію кожного учня.
Фільм 7. Викладання та навчання
В основі інклюзивного підходу лежить якісне викладання, що орієнтоване на учня як особистість. Одним з найбільших ресурсів школи – є учні. Вони самі є головними дійовими особами свого навчання. Роль вчителя – направляти їх у процесі навчання, викладали так, щоб учні відчували відповідальність за свою «роботу».
Перерви дуже важливі для всіх, хто бере участь в інклюзивному навчанні – і для дітей, і для вчителів.
Під час перерви діти мають можливість відпочити, для вчителів перерва – це можливість перепочити або підготувати план та матеріали для наступного уроку. Перерва також важлива для того, щоб заводити друзів та розвивати соціальні навички.
Фільм 9. Спорт та фізичні вправи
З творчим підходом будь-які спортивні заходи можна адаптувати таким чином, щоб діти з інвалідністю та без неї могли разом грати в ігри та навчатися підтримувати одне одного як команда.
У багатьох країнах світу дітям часто дають домашнє завдання, яке доповнює вправи та навчання, що відбувалося у класі. Для деяких дітей домашня робота може створити проблеми. Що може зробити педагог для того щоб домашня робота стала доступною і цікавою?
Ім'я: | |
E-mail: |
Ваше ім'я*: | |
Ваш E-mail*: | |
Організація: | |
Ваш телефон: | |
Тема листа*: | |
Зміст листа*: |