Місія Всеукраїнського
фонду "Крок за кроком"
сприяти втіленню освітніх реформ з реалізації особистісно-орієнтованої, інклюзивної освітньої моделі з активним залученням сімей і громад, шляхом проведення тренінгів для освітян, батьків, представників громадських організацій; ініціювання та реалізації проектів, спрямованих на забезпечення рівного доступу до якісної освіти для усіх дітей, у тому числі дітей з особливими потребами, дітей – представників етнічних та національних меншин, сімей, які опинились у кризових ситуаціях; залучення сімей і громади до освітнього та управлінського процесів.
Місія Фонду виконується шляхом реалізації програм:
Сайти проектів Фонду
Facebook
Тендерні оголошення

Інституалізація «універсального» асистента вчителя в Україні: дослідження умов для реалізації

Проект «Інституалізація «універсального» асистента вчителя в Україні: дослідження умов для реалізації» реалізується Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» та Фонду Відкритого Суспільства.

У 2019 році Міжнародний фонд «Відродження» та Фонд Відкритого Суспільства підтримали реалізацію проекту «Інституалізація «універсального» асистента вчителя в Україні: дослідження умов для реалізації», який спрямовано на дослідження ситуації з підготовки асистентів педагогів (вихователів та вчителів), які були б спроможні працювати в інклюзивному освітньому середовищі – середовищі, в якому можуть навчатися різні діти: діти з особливими освітніми потребами, діти-представники національних/етнічних меншин та ін. Діти, які у більшості міжнародних документів (ЮНЕСКО, Світовий Банк) відносяться до категорії дітей з особливими потребами.

Детальніше

У межах проекту «Інституалізація «універсального» асистента вчителя в Україні: дослідження умов для реалізації» представляємо рубрику Ким Є і Ким не Є асистент вчителя, яка пропонує ознайомлення з досвідом різних країн, які реалізують практику - асистент вчителя.

Австралія Велика Британія Чехія Канада Сербія Словаччина Сполучені Штати Америки

Міжнародний досвід практики ромських асистентів

Міжнародний вебінар Підтримка вразливих груп дітей та їхніх родин – Високий пріоритет порядку денного негайного реагування на кризу COVID-19 // Італія, Німеччина, Бельгія, та Україна

Наш діалог за темою, також триває на сторінці Фейсбук. Приєнуйтесь до обговорення!!!

Матеріали до теми

Австралія: підхід до визначення обов’язків асистента вчителя.

Асистент педагога у Словаччині.

Асистент вчителя у Сербії.

Асистент вчителя Сполучені Штати Америки.

Асистент вчителя Канада.

Асистент вчителя Сполучене Королівство Великої Британії.

Огляд ролі асистентів учителів у канадських школах.

Асистент учителя в інклюзивному класі.

Асистент педагога. Основні ролі та завдання.

Навчальний курс «Професійна діяльності асистента вчителя в інклюзивному класі»: стартує програма та методичний супровід

Інклюзивний день.

Серія відеоматеріалів для педагогів, батьків, студентів, викладачів, тренерів, громадських діячів та інших зацікавлених осіб.

У 10-ти серіях представлено один день з життя дітей з особливими освітніми потребами, їхніх батьків, педагогів, друзів.

Сюжетні лінії фільмів перенесуть вас у різні куточки світу. Побут і освітній процес, стосунки й підтримуючі заходи, все, що забезпечує надійну основу для інклюзивної практики.

Висловлюємо щиру подяку закладам освіти міст Києва, Вінниці, Львова, смт. Біляївка Одеської області та батькам дітей з особливими освітніми потребами за можливість зйомки сюжетів для фільмів.

Всі матеріали розроблено Британською організацією «Мережа «Можливості для освіти». Українським партнером є Всеукраїнський фонд «Крок за кроком».

Матеріали можуть бути використані за умови зазначення наступного посилання

© Published by Enabling Education Network (EENET) www.eenet.org.uk

Фільм 1  «Початок дня. Готуємось до школи»

Кожна дитина має право на якісну, інклюзивну освіту.

Проблеми з участю дитини в освітньому процесі можуть розпочатись ще до того, як вона дістанеться подвір’я закладу освіти.

Від того, як розпочнеться день дитини, залежить  її настрій, самопочуття, відчуття приналежності та найголовніше її активна участь в освітній процесі разом із своїми однолітками.

У фільмі «Початок дня. Готуємось до школи», представлено ідеї як можна забезпечити хороший початок. Що важливо змінити батькам й педагогам, на що можуть вплинути ровесники.

Повний текст субтитрів 

Фильм 2 «Дорога до школи»

Дорога до школи, як і хороший початок дня є важливими для будь якої дитини, і особливо для дитини з інвалідністю. Не значні для нас перешкоди, такі як нерівність вулиці, канави або високі сходи, великі відстані та інші можуть суттєво вплинути на весь день дитини з особливими освітніми потребами. 

У фільмі «Дорога до школи» ми побачимо різні перешкоди, які зустрічаються на шляху дитини до школи. А також подумаємо разом над тим, що ми можемо змінити.

Повний текст субтитрів

Фільм 3 Діти приходять до школи

Кожного дня діти приходять до школи, але не для всіх ця подія дарує радість. Іноді прихід до галасливої, багатоманітної школи є стресом для дитини, який може впливати на цілий день.

Шкільні команди по всьому світу намагаються зробити прихід до школи бажаним для дитини, емоційно і фізично безпечним.

Повний текст субтитрів

Фільм 4 Підготовка до уроку

Кожна дитина вчиться у різний спосіб та з різною швидкістю. Педагоги гнучко реагують на різні потреби дітей в класі.

Ви зможете краще задовольнити потреби кожної дитини, якщо будете добре підготовлені до кожного уроку. Що ви можете зробити?  На це питання відповідають педагоги в цьому сюжеті.

Повний текст субтитрів

Фільм 5. Удосконалення освітнього середовища

Класні кімнати не завжди є доступним або ідеальним навчальним середовищем.

Часто вони бувають переповнені, можуть мати обмеження простору для пересування, або незручними для дітей.

У такому середовищі може бути важко вчитися, але є прості прийоми, за допомогою яких вчителі можуть покращити ситуацію.

Повний текст субтитрів

Фільм 6. Розуміння учнів та їхніх потреб

Інклюзивне навчання забезпечує щоденну участь кожної дитини в усіх видах діяльності, які відбуваються в класі, спортивній залі, їдальні, у просторі за межами класу, скрізь де перебуває дитина під час освітнього процесу. Завдання педагога полягає не лише у тому щоб викладати, але і у тому  щоб підтримувати зацікавленість, взаємодію, самореалізацію кожного учня. 

Повний текст субтитрів

Фільм 7. Викладання та навчання

В основі інклюзивного підходу лежить якісне викладання, що орієнтоване на учня як особистість. Одним з найбільших ресурсів школи – є учні. Вони самі є головними дійовими особами свого навчання. Роль вчителя – направляти їх у процесі навчання, викладали так, щоб учні відчували відповідальність за свою «роботу». 

Повний текст субтитрів

Фільм 8. Перерва

Перерви дуже важливі для всіх, хто бере участь в інклюзивному навчанні – і для дітей, і для вчителів.

Під час перерви діти мають можливість відпочити, для вчителів перерва – це можливість перепочити або підготувати план та матеріали для наступного уроку. Перерва також важлива для того, щоб заводити друзів та розвивати соціальні навички.

Повний текст субтитрів

Фільм 9. Спорт та фізичні вправи

З творчим підходом будь-які спортивні заходи можна адаптувати таким чином, щоб діти з інвалідністю та без неї могли разом грати в ігри та навчатися підтримувати одне одного як команда.

Повний текст субтитрів

Фільм 10. Після школи

У багатьох країнах світу дітям часто дають домашнє завдання, яке доповнює вправи та навчання, що відбувалося у класі. Для деяких дітей домашня робота може створити проблеми. Що може зробити педагог для того щоб домашня робота стала доступною і цікавою?

Повний текст субтитрів

Ім'я:
E-mail:
Ваше ім'я*:
Ваш E-mail*:
Організація:
Ваш телефон:
Тема листа*:
Зміст листа*: