Місія Всеукраїнського
фонду "Крок за кроком"
сприяти втіленню освітніх реформ з реалізації особистісно-орієнтованої, інклюзивної освітньої моделі з активним залученням сімей і громад, шляхом проведення тренінгів для освітян, батьків, представників громадських організацій; ініціювання та реалізації проектів, спрямованих на забезпечення рівного доступу до якісної освіти для усіх дітей, у тому числі дітей з особливими потребами, дітей – представників етнічних та національних меншин, сімей, які опинились у кризових ситуаціях; залучення сімей і громади до освітнього та управлінського процесів.
Місія Фонду виконується шляхом реалізації програм:
Сайти проектів Фонду
Facebook
Тендерні оголошення

Інституалізація «універсального» асистента вчителя в Україні: дослідження умов для реалізації

У 2019 році Міжнародний фонд «Відродження» та Фонд Відкритого Суспільства підтримали реалізацію проекту «Інституалізація «універсального» асистента вчителя в Україні: дослідження умов для реалізації», який спрямовано на дослідження ситуації з підготовки асистентів педагогів (вихователів та вчителів), які були б спроможні працювати в інклюзивному освітньому середовищі – середовищі, в якому можуть навчатися різні діти: діти з особливими освітніми потребами, діти-представники національних/етнічних меншин та ін. Діти, які у більшості міжнародних документів (ЮНЕСКО, Світовий Банк) відносяться до категорії дітей з особливими потребами.

Результати дослідження стануть основою для планування навчальної програми підготовки асистентів педагога, фокусуючись на різні вікові категорії дорослих (випускники школи, дорослі люди). Особлива увага у дослідженні буде спрямована на ромських представників, які часто не мають відповідної освіти, необхідної для роботи асистентом педагога.

Під час реалізації проекту заплановано:

  1. Вивчити міжнародний досвід підготовки асистентів педагогів, у тому числі ромських асистентів педагогів. Створити професійний профіль «універсального» асистента педагога для роботи в інклюзивному освітньому середовищі, в якому, зокрема, можуть навчатися ромські діти.
  2. Здійснити аналіз програм з підготовки вихователів дошкільних закладів освіти та вчителів початкових класів на предмет врахування компетентностей, необхідних для роботи в інклюзивному освітньому середовищі.
  3. Дослідити можливості (умови) підготовки асистентів педагогів на базі вищих закладів освіти I-II рівнів акредитації (педагогічних коледжів).
  4. Дослідити можливості (умови) підготовки асистентів педагогів на базі Центрів зайнятості.
  5. Здійснити аналіз нормативних документів та розробити відповідні рекомендації.
  6. Представити результати проекту.

Проектом передбачено:

  • створення робочої групи з числа основних ключових осіб (представників педагогічних коледжів, Центрів зайнятості, ромських організацій);
  • проведення фокус-груп та інтерв’ю з педагогами закладів загальної середньої освіти, представниками вищих навчальних закладів, центрів зайнятості, лідерами ромських організацій;
  • здійснення аналізу документів;  
  • робочі зустрічі консультантів для опрацювання отриманих результатів, внесення змін, доповнень, уточнень;
  • підготовка робочого документу проекту: «Професійний профіль асистента педагога»;
  • інформаційний супровід проекту;
  • видання електронного  формату та друкованої версії (резюме) матеріалів проекту;
  • розроблення інформаційних продуктів (брошур, інфографіки, постерів), що висвітлюватимуть профіль «універсального» асистента педагога.

 До участі в реалізації проекту запрошуються:

  • педагогічний коледж Київського університету імені Бориса Грінченка;
  • Інститут людини Київського університету імені Бориса Грінченка, кафедра спеціальної та інклюзивної освіти;
  • вищий навчальний комунальний заклад «Одеське педагогічне училище»;
  • гуманітарно-педагогічний коледж Мукачівського державного університету;
  • вищий навчальний комунальний заклад «Білгород-Дністровське педагогічне училище»;
  • Луцький педагогічний коледж;
  • Балаклійська філія комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради;
  • Маріупольський державний університет, факультет філології та масових комунікацій, кафедра дошкільної освіти. 
Ім'я:
E-mail:
Ваше ім'я*:
Ваш E-mail*:
Організація:
Ваш телефон:
Тема листа*:
Зміст листа*: