сприяти втіленню освітніх реформ з реалізації особистісно-орієнтованої, інклюзивної освітньої моделі з активним залученням сімей і громад, шляхом проведення тренінгів для освітян, батьків, представників громадських організацій; ініціювання та реалізації проектів, спрямованих на забезпечення рівного доступу до якісної освіти для усіх дітей, у тому числі дітей з особливими потребами, дітей – представників етнічних та національних меншин, сімей, які опинились у кризових ситуаціях; залучення сімей і громади до освітнього та управлінського процесів. Місія Фонду виконується шляхом реалізації програм:
Буклет представляє визначення поняття інклюзивної освіти та соціальної моделі розуміння інвалідності як передумови для інклюзивної освіти; презентує правовий аспект впровадження інклюзивної освіти в Україні та концепцію універсального дизайну в навчанні як інструменту втілення підходу інклюзивної освіти.
“Універсальний дизайн у громаді: простір, предмети, інформація та послуги
Буклет охоплює питання: різноманіття людської природи та життєвого циклу; визначення концепції універсального дизайну та семи принципів універсального дизайну; надає практичні поради щодо того, як створити громадський простір, предмети, інформацію та послуги за принципами універсального дизайну.
Практика асистента педагога: міжнародний й український контекст: результати дослідження
Публікація містить огляд результатів дослідження міжнародної та вітчизняної практики асистентів педагогів (асистентів вчителів / асистентів вихователів) їхньої ролі в навчальному процесі, компетентностей, особливостей професії.
Видання призначене для забезпечення викладання навчального курсу «Інклюзивна освіта» у закладах вищої педагогічної освіти, а також для організації післядипломної педагогічної освіти вчителів, керівників шкіл, методистів. Він також буде корисним викладачам вищих непедагогічних закладів освіти, батькам дітей з особливими освітніми потребами та усім, хто цікавиться питаннями інклюзивної освіти.
http://poroshenko.com/data/group/21/site2-bff4eba3e5.pdf
Порадник для тренера було підготовлено в рамках проекту «Створення сприятливого освітнього середовища для дітей віком 3-5 років у дитячих садочках на сході України», що впроваджувався ВФ «Крок за кроком» протягом грудня 2016р. – квітня 2017р. за підтримки ЮНІСЕФ.
Практика ранкових зустрічей – одна із практик, яку можуть використовувати вихователі дитячих садочків і вчителі початкових класів у своїй щоденній діяльності. На початку дня дітизбираються, щоби привітати один одного, вислухати думки друзів про певне питання, поставити та обговорити запитання. Під час ранкової зустрічі діти можуть спільно виконувати завдання знавчальної програми, обговорювати свій розклад роботи й новини дня.
Посібник «Ляльки з особистими історіями (ляльки – персони): методика соціального та психологічного розвитку дитини»
Методичний посібник для педагогів і тренерів «Ляльки з особистими історіями (ляльки – персони): методика соціального та психологічного розвитку дитини» покликаний надихати педагогів та озброювати їх необхідними навичками, аби з допомогою ляльок долати стереотипи й упередження, які лежать в основі стигматизації, виключення та дискримінації. Методика, що ґрунтується на застосуванні ляльок-персон, добре узгоджується з Базовим компонентом дошкільної освіти та сприяє його реалізації. Описується досвід використання методики дошкільними навчальними закладами – учасниками
У методичних матеріалах представлено відповіді на ключові запитання, які найчастіше ставлять педагоги, фахівці й батьки при складанні та реалізації індивідуальної програми розвитку, описано різні види команд, які надають підтримку дітям з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього простору.