Реалізується за підтримки Дитячого фонду ООН в Україні (ЮНІСЕФ).
2020–2022 рр.
Розвиток дошкільної освіти є одним із пріоритетних напрямів державної освітньої політики в Україні. Уряд України здійснив важливі ініціативи щодо реформування сектору дошкільної освіти, що знайшло відображення у Законі «Про освіту» (2017 р.) та оновленому в січні 2021 року Базовому компоненті дошкільної освіти.
Однак якість дошкільної освіти, а також система моніторингу та оцінки залишаються питаннями, що потребують конструктивних рішень, особливо у межах реформи децентралізації. Особливо гострими стають питання: єдиного розуміння якості дошкільної освіти, стандартів якості дошкільного середовища, вимог до підготовки педагогів та педагогічних стандартів.
Дитячий фонд ООН в Україні (ЮНІСЕФ) підтримує реформу дошкільної освіти. Так, у 2019 році було проведено дослідження «Критерії якості дошкільної освіти».
Основою дослідження стала методика ECERS — інструмент оцінювання якості програм дошкільної освіти для дітей віком від 2 до 5 років, зокрема: якості взаємодії між керівниками ЗДО і дітьми, персоналом і батьками, взаємодії між вихованцями освітнього закладу, сприйняття дітьми навчальних матеріалів, а також таких критеріїв, як простір ЗДО, співвідношення кількості дітей і вихователів та ін.
У 2020-2022 роках ЮНІСЕФ за підтримки Міністерства освіти і науки, спільно з Українським інститутом розвитку освіти підтримує поширення методики ECERS-3 шляхом проведення інформаційної компанії, розробки інформаційних матеріалів, нарощування потенціалу місцевих експертів, підтримки збору даних та їх аналізу, укладання звіту.
Міжнародні критерії якості дошкільної освіти та дослідження за методикою ECERS-3
Структура, зміст і використання методики ECERS-3 в закладах дошкільної освіти
Умеблювання й практики повсякденного догляду для дошкільнят за методикою ECERS-3
Мовлення, грамотність і види навчально-пізнавальної діяльності дошкільнят за методикою ECERS-3
Взаємодія в дитсадку під час освітнього процесу та структурування програми закладу дошкільної освіти за методикою ECERS-3
Підвищення доступності дошкільної освіти, професійне зростання педагогів та навчальні програми, засновані на сучасному підході до якісного дошкілля
Ключові показники якості дошкільної освіти
У публікації представлено ключові показники, які забезпечують якість послуг і визначають місце освіти в широкому соціальному контексті. Представлена інформація співвідноситься з Міжнародними критеріями якості дошкільних освітніх програм та Міжнародною методикою оцінювання якості дошкільної освіти (ECERS).
Що таке якісна дошкільна освіта
У цій публікації представлено показники якості дошкільної освіти в розрізі щоденної діяльності дітей: гра, взаємодія, спілкування, формування життєвих та академічних навичок, безпека й все те, що забезпечує добробут і розвиток дитини.
ЮНІСЕФ та Всеукраїнський фонд «Крок за кроком» продовжуватимуть ініціативи спрямовані на створення безпечного інклюзивного середовища та сприяння позитивному ненасильницькому спілкуванню.
Проект «Розвиваємо інклюзивне освітнє середовище у дитячих садках Донецької і Луганської областей».
Проект «Підвищення якості дошкільної освіти в Україні».
Середовище, що належить дітям: порадник для педагогів закладів дошкільної освіти.
Підвищення якості дошкільної освіти та догляду за дітьми в Україні.
Дайте своїй дитині найкращий початок: створіть фундамент для якісного навчання.
Педагоги, які працюють з маленькими дітьми, змінюють життя.
Ім'я: | |
E-mail: |
Ваше ім'я*: | |
Ваш E-mail*: | |
Організація: | |
Ваш телефон: | |
Тема листа*: | |
Зміст листа*: |