Посібник містить практичні рекомендації щодо розробки програми співпраці між школою та громадою та інші ресурси,які можуть використовуватися школами, чиїми цінностями є цінності відкритого, демократичного суспільства. Саме такі цінності забезпечують право голосу усіх у вирішенні питань якості освіти, управління, використання ресурсів, що будуть служити найефективнішим способом для дітей, педагогів, батьків, усіх членів громади.
У Посібнику використані приклади громадсько активних шкіл - учасниць програми "Школа якосередок розвитку громади"; шкіл-учасниць програми "Крок за кроком", основним принципом якої є активне залучення батьків до навчального процесу; а також використані матеріали Тітуса Александера, Джона Бастіоні, Еми Бересфорд, які є експертами у галузі громадської освіти.