Місія Всеукраїнського
фонду "Крок за кроком"
сприяти втіленню освітніх реформ з реалізації особистісно-орієнтованої, інклюзивної освітньої моделі з активним залученням сімей і громад, шляхом проведення тренінгів для освітян, батьків, представників громадських організацій; ініціювання та реалізації проектів, спрямованих на забезпечення рівного доступу до якісної освіти для усіх дітей, у тому числі дітей з особливими потребами, дітей – представників етнічних та національних меншин, сімей, які опинились у кризових ситуаціях; залучення сімей і громади до освітнього та управлінського процесів.
Місія Фонду виконується шляхом реалізації програм:
Сайти проектів Фонду
Facebook
Тендерні оголошення

В Україні планують відкрити 500 інклюзивно-ресурсних центрів до 1 вересня

27.03.2018

 

До початку нового навчального року в Україні планують відкрити 500 інклюзивно-ресурсних центрів.

Про це розповіла керівник директорату інклюзивної та позашкільної освіти Міністерства освіти та науки Лариса Самсонова в інтерв’ю “Громадському”.

За її словами, загалом в Україні мають відкрити близько 800 центрів.

Але це не за один рік. В цьому році ми плануємо створити близько 500 центрів до 1 вересня. Зараз є тільки 50  попереду великий шмат роботи. Але громади трудяться, вже є близько 200 рішень про створення нових центрів“, – розповіла вона.

Один центр розрахований на 7 тисяч сільського населення або 12 тисяч містян.

Окрім того, планують витратити 100 мільйонів гривень на закупівлю міжнародних тестів для дітей з особливими освітніми потребами, а також для навчання спеціалістів центрів проводити такі тестування. Таке навчання мають пройти мінімум два спеціалісти з кожного ІРЦ.

Також думаємо, щоб ми не навчили спеціалістів, а вони потім не пішли працювати приватно. Тобто ми розробляємо механізм, щоб люди, які пройшли навчання, як мінімум відпрацювали витрачені на них державою гроші“, – додала Самсонова.

Відповідне тестування необхідне, щоб правильно визначити потреби дітей у навчанні. Це означає, що спеціалісти не повинні ставити діагноз, а визначати, які, наприклад, заняття чи обладнання потрібні конкретній дитині.

Нагадаємо, МОН винесло на громадське обговорення перелік вимог до оснащення кабінетів інклюзивно-ресурсних центрів. 

Раніше МОН винесло на обговорення проект наказу “Про затвердження Положення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої та дошкільної освіти”, а також проект постанови про порядок діяльності інклюзивних груп у садочках.

Для вчителів підготовчих класів спеціальних шкіл та педпрацівників і помічників вихователів у інклюзивних класах встановлені надбавки 15 та 20%.

У лютому в Ужгороді відкрили перший у Закарпатській області інклюзивно-ресурсний центр для дітей з особливими освітніми потребами.

Окрім того, ізраїльський центр міжнародного співробітництва MASHAV запрошує освітян на навчальний курс “Творче мислення та інновації у спеціальній освіті”.

Читайте також матеріал “Нової української школи” “Відповідаємо на запитання. Інклюзивне навчання”.

Фото: автор – Wavebreakmedia, Depositphotos

Джерело

Ім'я:
E-mail:
Ваше ім'я*:
Ваш E-mail*:
Організація:
Ваш телефон:
Тема листа*:
Зміст листа*: