Місія Всеукраїнського
фонду "Крок за кроком"
сприяти втіленню освітніх реформ з реалізації особистісно-орієнтованої, інклюзивної освітньої моделі з активним залученням сімей і громад, шляхом проведення тренінгів для освітян, батьків, представників громадських організацій; ініціювання та реалізації проектів, спрямованих на забезпечення рівного доступу до якісної освіти для усіх дітей, у тому числі дітей з особливими потребами, дітей – представників етнічних та національних меншин, сімей, які опинились у кризових ситуаціях; залучення сімей і громади до освітнього та управлінського процесів.
Місія Фонду виконується шляхом реалізації програм:
Сайти проектів Фонду
Facebook
Тендерні оголошення

Індекс інклюзії: початок проекту

11.04.2014

 

Всеукраїнський фонд «Крок за кроком» спільно з науково-методичним центром інклюзивної освіти і кафедрою методики та психології дошкільної і початкової освіти за підтримки Програми «Раннє дитинство» Інституту Відкритого суспільства розпочав реалізацію проекту «Розвиток інклюзивної освіти шляхом використання Індексу інклюзії в Україні, Азербайджані, Таджикистані та Монголії»

У рамках реалізації проекту у м. Стамбул (Туреччина) у період з 4 по 8 квітня 2014 року відбувся Міжнародний установчий семінар, на який завітали представники міністерств названих країн, викладачі вищих навчальних закладів, керівники шкіл та дошкільних закладів, вчителі та вихователі. Семінар проводив професор Тоні Бут, який є автором матеріалів з індексу інклюзії.

У проекті передбачається участь шести навчальних закладів України (ЗНЗ та ДНЗ) міст Києва, Львова, Полтави. На міжнародному рівні в рамках проекту буде проведена апробація матеріалів Індексу інклюзії на базі 24-ох дошкільних навчальних закладів та початкових шкіл у країнах-учасницях проекту, а також розроблені та реалізовані плани інклюзивного розвитку.

Мета проекту – сприяти розвитку інклюзивної освіти шляхом використання індексу інклюзії у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах. У процесі реалізації проекту передбачається розширити можливості навчальних закладів в питаннях організації навчально-виховної роботи та залучення педагогів, дітей та їхніх батьків до співпраці і співробітництва з метою об’єднання зусиль на шляху розвитку навчального закладу.

Завдання  проекту:

  • Розвиток нової культури планування діяльності навчальних закладів на основі інклюзивних цінностей та практики самооцінювання.
  • Забезпечення подальшого розуміння інклюзії як процесу визначення бар`єрів у навчанні для усіх дітей, у тому числі й для дітей з особливими потребами, дітей – представників національних меншин, соціально вразливих груп та інших, а також визначення можливостей на місцевому рівні усунення цих бар`єрів.
  • Сприяння подальшому розвитку інклюзивної освіти у країнах на рівні культури, практики та освітньої політики.

На семінарі було представлено матеріали оновленого посібника «Індекс інклюзії», зроблено акцент на цінностях, які варто підтримувати та розвивати в навчальних закладах, обговорено питання щодо існування двох основних видів інклюзії (інклюзія А та інклюзія Б), проаналізовано варіанти об’єднання існуючої практики в навчальних закладах та механізму індексу, подано рекомендації щодо успішного планування розвитку навчального закладу на основі індексу.

Тренери семінару Тоні Бут та Руперт Хайєм (Великобританія) наголосили на необхідності виваженого та творчого використання матеріалів посібника, зокрема, в питаннях вибору цілей розвитку закладу та тих бар’єрів, що вимагають першочергового подолання, пошуку додаткових ресурсів, розподілу повноважень між учасниками шкільної команди.

Завершився семінар розмовою про способи моніторингу та оцінки процесу реалізації проекту. Подальший розвиток проекту в Україні передбачає проведення низки семінарів для педагогічних працівників ЗНЗ та ДНЗ, надання консультативної допомоги закладам та здійснення підтримки навчальних закладів, які захочуть долучитися до використання індексу інклюзії в своєму закладі та поширення результатів проекту у країнах – учасницях проекту та серед міжнародної професійної спільноти.

Проект впроваджується Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» у партнерстві з Центром інновацій в освіті (Азербайджан), Фондом Відкритого суспільства - Таджикистан та Освітнім альянсом Монголії за підтримки програми «Раннє дитинство» Фонду Відкритого суспільства (Лондон).

Ім'я:
E-mail:
Ваше ім'я*:
Ваш E-mail*:
Організація:
Ваш телефон:
Тема листа*:
Зміст листа*: