У 2001 р. Всеукраїнський фонд „Крок за кроком” спільно з Міністерством освіти і науки України та Інститутом спеціальної педагогіки АПН України започаткував науково-педагогічний експеримент „Соціальна адаптація та інтеграція в суспільство дітей з особливостями психофізичного розвитку шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх закладах”.
Рівень експерименту – всеукраїнський.
Орган управління освітою, що видав наказ - Міністерство освіти і науки України наказ № 586 від 10 серпня 2001 року. Установа, що здійснює наукове керівництво експериментом - Інститут спеціальної педагогіки АПН України.
Науковий керівник експерименту:
Засенко В’ячеслав Васильович – заступник директора Інституту спеціальної педагогіки АПН України, доктор педагогічних наук.
Термін проведення експерименту: 2001-2007 роки; 2008 – 2011 рр.
Учасники експерименту: 23 загальноосвітні навчальні заклади з 8 областей України
Основна мета експерименту: розробка і реалізація механізму інтеграції дітей з особливостями психофізичного розвитку в загальноосвітні навчальні заклади, ранньої інтеграції цих дітей в соціальне середовище з урахуванням їх типологічних та індивідуальних особливостей.
Стратегічна мета: формування нової філософії державної політики щодо дітей з особливостями психофізичного розвитку, реалізація та поширення моделі інтегрованого навчання цих дітей у загальноосвітніх навчальних закладах, забезпечення нормативно-правової та навчально-методичної бази у відповідності до Конвенції ООН про права дитини.
Об’єкт дослідження: навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку в умовах загальноосвітніх навчальних закладів при забезпеченні відповідної психолого-педагогічної підтримки з боку дорослих (фахівців, батьків).
Предмет дослідження: ступінь та умови компенсаторно-корекційного впливу на дитячу особистість, результативність цього впливу; динаміка соціально-психологічної інтеграції; наявність позитивних зрушень у розвитку ціннісних орієнтацій здорових дітей; динаміка становлення особистості (діти з особливими потребами та їхні здорові однолітки), здатність долати труднощі та досягати успіху.
Завдання дослідження:
вивчити соціально-психологічне підґрунтя організації інтегрованих класів – інклюзивного навчання;
вивчити та встановити стартові індивідуальні показники розвитку дітей з особливостями психофізичного розвитку та їхніх здорових однолітків;
дослідити вплив інтегрованого/інклюзивного навчання на дітей з особливостями психофізичного розвитку та їхніх однолітків;
дослідити ефективні шляхи залучення дорослих до роботи в інтегрованих/інклюзивних класах;
розробити методичні рекомендації для педагогічних працівників інклюзивних закладів освіти з питань змісту та технологій навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку та для батьків;
розробити та реалізувати механізм забезпечення командного підходу для забезпечення навчально-виховного процесу;
систематично висвітлювати результати експериментальної діяльності для ознайомлення з ними широкого кола громадськості, отримання зворотного зв`язку, внесення коректив у науково-дослідну роботу.
Наказ Міністерства освіти і науки України
№1087 від 01.12.2008р.
Про проведення науково-педагогічного експерименту “Соціальна адаптація та інтеграція в суспільство дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, шляхом запровадження їх інклюзивного навчання”
Підтримуючи науково-педагогічну ініціативу Інституту спеціальної педагогіки Академії педагогічних наук України, Всеукраїнського фонду “Крок за кроком” щодо запровадження наступного етапу науково-педагогічного експерименту, спрямованого на розроблення науково-методологічних засад інклюзивного навчання дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, сприяння соціальній інтеграції таких дітей у суспільство
Н А К А З У Ю:
МіністрІ.О.Вакарчук
Ім'я: | |
E-mail: |
Ваше ім'я*: | |
Ваш E-mail*: | |
Організація: | |
Ваш телефон: | |
Тема листа*: | |
Зміст листа*: |