Починаючи з 2016 року Міністерство освіти здійснює масштабні демократичні реформи в галузі освіти. Відповідно до концепції «Нова українська школа» (2016) були розроблені нові національні стандарти для початкової та базової школи. З 2019 року Міністерство розширило реформу шляхом започаткування змін у дошкільній освіті, зокрема розроблено Концепцію розвитку дошкільної освіти в Україні та розпочато роботу над новим стандартом Базовим компонентом дошкільної освіти.
Європейський Центр Вергеланда підтримує ці зусилля в рамках Програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа» зокрема започатковує компонент проєкту: Підтримка реформи дошкільної освіти в Україні
Проект триватиме 2020-2021 рр.
Міжнародна експертна підтримка
Наразі на рівні Міністерства освіти і науки України створено Робочу групу для роботи над Базовим компонентом дошкільної освіти. Робоча група включає в себе представників Міністерства освіти і науки України, Українського інституту розвитку освіти, Команди підтримки реформ, Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук, Асоціації працівників дошкільної освіти, Всеукраїнського фонду «Крок за кроком», а також представників вищих навчальних закладів, педагогів практиків у сфері дошкільної освіти та представників громадянського сектору інших експертів.
Діяльність робочої групи буде підсилено міжнародними знаннями та досвідом, зокрема досвідом Польщі, Норвегії, Швеції. Експерти з цих країн представлять спектр питань:
Новий Базовий компонент дошкільної освіти – що він пропонує і як пов’язаний із НУШ
Новий стандарт дошкільної освіти. Відповіді на головні запитання
Державний рамковий план (Стандарт дошкільної освіти) Норвегії, 2017.
Мета дошкільної освіти – задоволення потреб кожної дитини в догляді, безпеці, відчутті належності, повазі та надання можливості відчувати себе частиною спільноти і розвивати її.
Дошкільна освіта Норвегії: як дітей навчають відповідальності й самостійності
Основне – забезпечити, щоб усі діти в садку могли насолоджуватися хорошим дитинством із належним рівнем благополуччя, дружбою та іграми.
Представляємо дитячий садочок «Харбіц» в Осло
Як дошкілля Швеції враховує думку дитини й навчає її вчитись упродовж життя
Дитина в системі цінностей Швеції – не лише об’єкт виховання, а й має право впливати на власне освітнє середовище. У фокусі – не так знання, як розуміння загальнолюдських цінностей, стимулювання цікавості до оточення та бажання отримувати нові знання.
Стандарт дошкільної освіти Швеції (частина 1)
Стандарт дошкільної освіти Швеції встановлює цілі діяльності дитячих садків та настанови, які визначають обов’язки вихователів (педагогів) і керівників
Стандарт дошкільної освіти Швеції (частина 2)
Мета дошкільної освіти – забезпечення навчання, виховання і розвитку кожної дитини, формування вмінь, необхідних для навчання впродовж життя, сприяння вихованню поваги до прав і свобод людини та усвідомленню дітьми засадничих демократичних цінностей шведського суспільства. Закон про освіту (2010:800)
Для поширення інформації, щодо оновленого Базового компоненту дошкільної освіти буде праведно серію навально-практичних тренінгів для закладів дошкільної освіти.
Розроблено посібник для педагогів закладів дошкільної освіти, який включатиме міжнародний досвід розробки стандартів дошкільної освіти, опис кращих міжнародних практик та практичні поради
Ім'я: | |
E-mail: |
Ваше ім'я*: | |
Ваш E-mail*: | |
Організація: | |
Ваш телефон: | |
Тема листа*: | |
Зміст листа*: |